19 tips voor een boeiende Facebook bedrijfspagina

Hipmarketing Facebook 0 Comments

Handige tips voor een goede Facebook page.

facebook-business-page-tips

Dus je gaat beginnen met het opzetten van een Facebook-pagina voor uw bedrijf – of misschien wilt u gewoon het beste uit uw bestaande bedrijvenpagina halen. Facebook is de thuisbasis van meer dan 1,4 miljard actieve gebruikers per maand , je maakt een slimme zet door een goede pagina te maken.

 

Klik hier voor het  downloaden onze volledige Facebook gids voor nog meer Facebook bedrijfspagina tips.

Bekijk de onderstaande tips om ervoor te zorgen dat je het creëren van een aantrekkelijke pagina die optimaal gebruik maakt van alles Facebook marketing te bieden heeft.

19 Essentiele Facebook Fan Page Tips

1) Maak geen een dummy-account voor uw bedrijf pagina.

Ik heb gehoord van zo veel mensen het creëren van “dummy” persoonlijke accounts (zoals Holly HubSpot) met het oog op hun Facebook bedrijfspagina (zoals HubSpot) te creëren. Mensen doen dit meestal om ervoor te zorgen dat medewerkers geen misbruik maken van het feit dat ze een merk pagina verbonden met hun persoonlijke Facebook-account – of gewoon om ervoor te zorgen dat mensen de dingen niet ten onrechte niet te posten op hun Facebook bedrijfspagina die bedoeld waren om hun persoonlijke pagina. Maar het feit van de zaak is, het creëren van meer dan een persoonlijke account is in strijd met Facebook’s terms of service , die bij het terrein geeft het afsluiten van uw Facebook bedrijfspagina op elk moment. 

Niet ideaal.

Om te publiceren ongelukken te voorkomen, geven Facebook bedrijfspagina administratieve en bewerken rechten alleen aan de werknemers die het nodig hebben (u kunt dit onder doen ‘ Pagina Rollen ‘ in ‘ Instellingen ‘), en zorg ervoor dat een adequate opleiding te geven, zodat ze niet in de war over waar ze moeten raken publiceren, wat ze zouden moeten zijn het plaatsen, en wie ze moet worden posten als.

Als een pagina administrator, kunt u ervoor kiezen om te publiceren, commentaar, of als een post op uw pagina als u een persoonlijk profiel naam of uw pagina naam onder ‘ Bericht Attribution ‘ in ‘ Instellingen ‘.

post-attribution.png

2) Voeg een herkenbaar profiel foto.

U wilt een profielfoto die makkelijk voor uw potentiële fans te herkennen zal zijn plukken. Dit kan variëren van een bedrijf logo voor een groot merk zijn om een ​​headshot van jezelf als je een solopreneur of adviseur bent. Herkenbaarheid is het belangrijk om het krijgen van gevonden en bevallen – vooral in Facebook zoeken. image je profiel is afgebeeld aan de bovenkant van uw Facebook-pagina en is ook de miniatuurafbeelding die volgende wordt weergegeven op al uw Facebook-pagina updates, dus kies verstandig.

Bij het kiezen van een foto, in gedachten houden dat Facebook vereist yo ur profile picture afmetingen  zijn 180 pixels bij 180 pixels  – hoewel het beeld wordt weergegeven als  160 pixels bij 160 p ixels op desktop computers .

facebook-profile-picture-1.png

3) Kies een boeiende coverfoto.

Vervolgens moet u een aantrekkelijke coverfoto plukken. Aangezien uw coverfoto neemt de meest vastgoed boven de vouw op uw Facebook-pagina, zorg ervoor dat je het kiezen van een die een hoge kwaliteit en boeiend voor uw bezoekers, zoals deze van Care.com’s Facebook-pagina:

care-dot-com-kap-foto-example.png

Houd in gedachten dat Facebook coverfoto afmetingen zijn  851 pixels breed en 315 pixels hoog . Om u te helpen een aantrekkelijke coverfoto geoptimaliseerd voor de juiste afmetingen te creëren, te downloaden van onze pre-sized Facebook coverfoto sjabloon hier en lees op een aantal do’s en don’ts voor het creëren van boeiende dekking foto’s in deze blog post .

4) Optimaliseren van de beschrijvingen van uw profielfoto en omslagfoto door het toevoegen van links.

Afhankelijk van uw doelen voor het gebruik van Facebook, kunt u overwegen om links naar uw website in de beschrijvingen voor uw profielfoto en omslagfoto. Of het nu gaat om een blog post, een stuk lood-gen inhoud, of gewoon een pagina “Over ons” , links zijn mogelijkheden voor geïnteresseerde mensen te krijgen om uw bedrijf beter te leren kennen, en de beschrijvingen van uw profielfoto en omslagfoto zijn prime onroerend goed om het te doen:

Als u besluit om links toe te voegen aan de beschrijvingen van deze twee foto’s, zorg ervoor dat ze korter banden met UTM parameters  aan hen – op die manier, weet je of ze werken of niet. 

HubSpot-profile-pic-description.png

5) Bonus: integreer je profiel foto met je omslagfoto.

Als u wilt extra creatief en vertrouwen over uw ontwerp vaardigheden, probeer dan het coördineren van uw profielfoto en je omslagfoto op een creatieve manier. Bijvoorbeeld, kijk op hoe Coca-Cola doet het op zijn Facebook-pagina:

-Coca-cola geïntegreerde kap-foto-profile-picture.png

De mogelijkheden zijn eindeloos!

6) Voeg een call-to-action (CTA) om je omslagfoto.

Terug in december 2014 lanceerde Facebook een nieuwe functie die u toelaat om een van de zeven vooraf gemaakte call-to-action knoppen toe te voegen aan uw Facebook-pagina’s coverfoto. Pagina’s kunnen kiezen uit een van de volgende opties –  “Sign Up”, “nu winkelen,” “Contact,” “Boek nu”, “Gebruik App”, “Watch Video” en “Play Game” – en aan te passen het met een bestemmings-URL van hun keuze.

Dit is een geweldige manier voor marketeers om het verkeer terug te rijden van hun Facebook bedrijfspagina naar hun website. Check out hoe Hotel Urbano maakt gebruik van het “Boek nu” knop op haar Facebook-pagina :

hotel-urbano-book-now-button-1.png

Een andere slimme manier om deze gesprekken-to-action te gebruiken is om je Facebook coverfoto integreren met uw CTA-knop. Check out hoe we voorheen geïntegreerde de knop “Aanmelden” met een coverfoto gebruikten we op pagina HubSpot’s te bevorderen gratis CRM HubSpot’s :

crm-sign-up-button.png

Om een call-to-action-knop toe te voegen aan je omslagfoto, klikt u op de ‘ Maak call-to-action ‘ knop op je omslagfoto. U zult dan in staat zijn om de knop kopie kiezen die u wilt en geef de URL die u wilt bezoekers naar. Om gegevens te krijgen op hoeveel mensen klikken op uw knop, klikt u op de dropdown-pijl op uw knop en selecteer ‘ View Insights .’

7) Pas uw Facebook-pagina met apps – dan het organiseren van uw tabbladen. 

Zie je die tabs onder de coverfoto op HubSpot’s Facebook-pagina , zie foto hieronder? Dat zijn apps kunt u naar uw Facebook-pagina toe te voegen als een manier om het aan te passen. 

facebook-tabs.png

Bijvoorbeeld, wanneer een bezoeker van pagina HubSpot’s klikt op tab onze ‘Jobs’, HubSpot’s Facebook-pagina Timeline wordt vervangen door een lijst van beschikbare banen bij HubSpot, aangedreven door Jobvite de Facebook-app:

HubSpot-jobs.png
Als u uw Facebook-pagina aanpassen met apps, bezoek de Facebook App Center  en zoek naar apps die u wilt toevoegen aan uw pagina. Na het klikken op het gewenste resultaat op het pictogram vlag flag-icon.png naar de pagina van de app te bezoeken. Klik vervolgens op het menu-pictogram dot-menu.png op de app pagina’s coverfoto, en selecteer ‘ Toevoegen App Page .’ Om nog een stap verder te nemen, kunt u zelfs uw eigen applicaties op maat met een beetje tech-savvy. Leer hoe u aangepaste Facebook-pagina apps hier te creëren .

Als je eenmaal hebt toegevoegd apps, kunt u ook de volgorde waarin ze verschijnen aan de bovenkant van de pagina te herschikken. Facebook zal automatisch laat je ‘ Timeline ‘ en ‘ Over ‘ tabs de eerste plaats, maar je kunt nog twee apps selecteren om in de eerste plaats weergegeven in uw tabbladen sectie. Al het andere zal onder het ‘vallen More ‘ dropdown. Kies de meest boeiende of belangrijke apps uit alle degene die je hebt ingeschakeld op uw pagina te verschijnen in de bovenste rij. U kunt dit doen door op de knop ‘ Meer ‘ dropdown, kiezen voor ‘ Manage Tabs ‘ en vervolgens te slepen uw apps om de volgorde van uw tabbladen te herschikken.

8) Vul uw ‘Over’ sectie met basisinformatie en voeg bedrijf mijlpalen. 

Vergeet niet over een van de belangrijkste onderdelen van allemaal: je ‘ Over ‘ sectie. Een voorbeeld van het leeft aan de linkerkant van de pagina onder je profiel foto, en het is één van de eerste plaatsen waar mensen zullen kijken als ze uw pagina wilt scannen. Bezoekers kunnen ook navigeren naar uw volledige ‘Over’ sectie door te klikken op de tab aan de bovenkant van de pagina.

Zorg ervoor dat de ‘About’ sectie te optimaliseren aan de linkerkant van de pagina met een korte maar beschrijvende kopie  – b y te doen, kunnen potentiële fans een gevoel van wat uw pagina over voordat ze besluiten om u graag te krijgen. Deze kopie krijgt getrokken uit de ‘ Korte beschrijving ‘ u binnen uw volledige tabblad ‘Over’. Om uw volledige tabblad ‘Info’ bewerken, klikt u op het, de muisaanwijzer op het gedeelte dat u wilt bewerken, en klik op het potlood. 

Je moet ook rekening houden met het vullen van de ‘ Milestones gedeelte’ van het ‘Over’ tab met opmerkelijke onderneming mijlpalen – bijvoorbeeld de dag / jaar van uw bedrijf werd opgericht, als je populaire producten gelanceerd, of wanneer u gehost grote evenementen. Om mijlpalen toe te voegen, klik op de ‘ Timeline gedeelte’ van uw pagina en klik op de ‘ Bod, Event ‘ optie in de pagina-update componist in de buurt van de top van uw pagina.

add-milestone.png

9) foto’s en video’s te posten op uw tijdlijn. 

Waarom foto’s en video’s? Omdat ze bewezen de meest boeiende vormen van content op Facebook te zijn, volgens een studie uitgevoerd door Quintly

De andere reden het plaatsen van dit soort updates zijn belangrijk is omdat je wilt dat je ‘ Foto’s ‘ en ‘ Video ‘ apps – welke apps automatisch toegevoegd aan elke Facebook-pagina zijn – daadwerkelijk worden gevuld met foto’s en video’s.

Haal alles uit uw Facebook sap direct vanaf het begin! Zorg ervoor dat de multimedia-inhoud die u post is de juiste maat door het controleren van deze social media dimensies infographic

10) Bericht andere soorten inhoud als goed.

Als je alleen plaatsen van foto’s en video’s, kunt u een daling in uw Facebook-bereik en betrokkenheid te merken. Terwijl de foto’s en video’s worden bewezen als de meest boeiende inhoud formaten op Facebook, te veel van het goede kan slecht zijn voor uw Facebook-pagina zijn. Dus probeer te schakelen op de aard van de inhoud die u te delen om de kans je publiek ze ziet toenemen – aandeel links naar artikelen, post aanbiedingen, etc.

Zorg er wel voor de inhoud die u deelt is geoptimaliseerd voor Facebook te delen. Bijvoorbeeld, wetende Facebook zal ook trek in beelden die geassocieerd worden met de links die u deelt, zorg ervoor dat de beelden die in de inhoud van de links die u deelt zijn geoptimaliseerd voor de ideale Facebook afmetingen ; anders zal de gedeelde verbinding niet opdagen zo prominent op de tijdlijn of in de News Feed.

banden-met-images.png

Zie hoe de update op de linker displays veel meer prominent dat de update op de juiste? Beide zijn schakel updates, maar de ene aan de linkerkant is geassocieerd met een beeld van meer dan 600 pixels breed en 315 pixels hoog . Doel voor de minimale afmetingen van het beeld in uw inhoud om er zeker van links naar yout inhoud worden geoptimaliseerd wanneer gedeeld op Facebook door u of andere Facebook-gebruikers.

11) Bevorderen van lood-gen en  non-lead-gen content. 

Zelfs als een van je belangrijkste doelen is om leads van Facebook te genereren , moet je niet gebruiken  om de update te bevorderen lead-gen biedt, zoals webinars, ebooks, premium downloads, etc. Zorg ervoor dat je een gezonde balans van lood-gen posten en inhoud bedoeld voor alleen betrokkenheid – krijg je meer mensen interactie met uw pagina (wat betekent dat je een betere kans te laten zien in de News Feed later op hebben), en je zult een betere kans van de groei van uw Facebook hebben fans. Op die manier, als je  doen  publiceren lead-gen-inhoud, het zal worden blootgesteld aan een veel groter publiek.

Bonus tip: Voor alle updates die koppelingen bevatten, moet u de link plaatsen voor het einde van de vijfde regel tekst – dat is waar Facebook het zal beknotten en voeg een “meer” tag. Op deze manier zal je fans niet te klikken “meer” om toegang te krijgen tot uw call-to-action .

12) Bepaal de ideale timing en frequentie voor uw berichten.

Een belangrijke overweging bij uw Facebook-content strategie moet worden hoe vaak je post, en wanneer. Dit is belangrijk om na te denken over, want het zal invloed hebben op hoe succesvol uw pagina is op de lange termijn. Terwijl het plaatsen van meerdere keren per dag een strategische manier om het land in de News Feed zijn, kun je uiteindelijk schieten jezelf in de voet als dit bedrijf deed:

posting_too_often

Omdat deze specifieke pagina te veel updates in korte tijd verschenen, Facebook’s algoritme gegroepeerd ze samen, waardoor de verborgen na bijna-nutteloos. Voorkomen dat dit gebeurt door te denken over wanneer je publiek zal zijn op Facebook, experimenteren met verschillende posten frequenties en timing, het controleren van de prestaties van uw updates in uw Facebook Insights (die u kunt navigeren via het tabblad op de top van de pagina) , en vervolgens afstemmen van je bericht strategie dienovereenkomstig.  

Om u te helpen erachter te komen uw ideale publiceren timing en frequentie, hebben we ook onderzoek gedaan naar een aantal sociale media frequentie benchmarks in onze 2015 Social Media Benchmarks Report .

13) Maak gebruik van Facebook’s publiceren en targeting gereedschappen.

Wist u dat u zou kunnen berichten op Facebook te plannen, hetzij via een externe publishing tool zoals HubSpot’s Social Inbox , of via de Facebook-interface zelf? Het plannen van berichten kunt u tijd besparen op social media community management en helpen u de typen inhoud die u deelt in evenwicht te brengen.

Was u op de hoogte kon je ook afzonderlijke berichten te vervallen op bepaalde tijden? Dit kan zeer geschikt voor tijdgevoelige berichten over zaken als toekomstige gebeurtenissen of beperkte tijd aanbiedingen zijn. Beide functies kunnen worden beheerd via de ‘ Publicatiehulpmiddelen tab’ aan de bovenkant van uw Facebook-pagina.

Last but not least, vergeet dan niet om Facebook targeting mogelijkheden benutten voor het segmenteren van specifieke updates voor bepaalde doelgroepen. Facebook kunt u segment individuele pagina berichten van geslacht, relatie of educatieve status, leeftijd, locatie, taal of interesses. U kunt ook een vervaldatum voor uw post hier ook.

facebook-targeting.png

14) Pin belangrijke posten naar de top van uw pagina. 

Wanneer u nieuwe inhoud te plaatsen op uw Facebook-pagina, krijgen oudere berichten verder naar beneden geduwd uw tijdlijn. Maar soms wil je een specifiek op de functie om te verblijven in de bovenkant van uw pagina voor meer – zelfs nadat u de nieuwe updates te publiceren. Om de waarde van deze, Facebook biedt de mogelijkheid om “pin” een post op een moment om de bovenkant van uw pagina. U kunt vastgezette berichten gebruiken als een manier om dingen zoals nieuwe lead-gen aanbiedingen, evenementen, of belangrijke productaankondigingen te promoten.

Om een bericht vastzet, klikt u op de dropdown-pijl in de rechterbovenhoek van een bericht op de pagina en klik op ‘ Pin naar boven .’ Het zal dan verschijnen aan de bovenkant van de pagina, gemarkeerd met een beetje oranje bladwijzer. Houd in gedachten dat je alleen kunt één speldde post op een bepaald moment.

opgespeld-post.png

15) Bepaal of je Facebook-fans willen bericht dat u persoonlijk

Als u wilt dat uw Facebook fans in staat zijn om een prive bericht dat u rechtstreeks via uw pagina, zeker in staat de berichten zijn voorzien van – u kunt in- en uitschakelen messaging-mogelijkheden via de ‘ Berichten tab’ op de top van uw pagina, maar alleen als je bent een beheerder van de pagina. 

We raden u aan om berichten op uw pagina om het zo makkelijk mogelijk te maken voor je fans om uit te reiken aan u – maar alleen doen als je de time monitor en te reageren op uw berichten. Als u geen middelen kunnen wijden aan het controleren van uw postvak, maakt het  zeer  duidelijk in je ‘About’ snippet wat de meest directe manier om in contact te komen met jou is … en dan natuurlijk eigenlijk reageren op die vragen van je fans . 

16) Monitor en reageren op opmerkingen op uw pagina.

Sprekend over het toezicht op de interacties je fans met uw pagina, vergeet niet over opmerkingen. U kunt controleren en reageren op opmerkingen via de ‘ Meldingen tabblad’ op de top van uw pagina. Hoewel het niet nodig om te reageren op elke reactie die je ontvangt, kan zijn, moet u zeker de gesprekken daar gebeurt te volgen (met name om de hoogte blijven van mogelijke sociale media crises ), en hebben tot doel om te communiceren met uw Facebook-fans op een regelmatige basis. 

Als u hulp nodig uitzoeken wat de moeite waard is te spelen op de sociale media nodig hebt, check out dit nuttig flowchart .

17) Promoot uw pagina om meer volgers te genereren.

Nu dat u uw pagina hebt ingevuld met inhoud, is het tijd om de heck van te promoten.

Voeg  sociale media volgen knoppen  naar uw website en uw e-mails, dus het is gemakkelijk voor de bezoekers van uw website en e-mailontvangers te vinden en contact met je op Facebook. Probeer het inbedden van een Facebook Like Box in uw zijbalk’s blog . Denk aan het doen van een speciaal voor uw contacten gestuurd om hen te waarschuwen dat je op Facebook. Zonder promotie, zal het veel moeilijker voor uw pagina om te groeien. 

Hier zijn enkele andere grote manieren om uw sociale bereik te vergroten .

18) Meet het succes van uw Facebook-inspanningen.

Vergeet niet terug in tip # 4 toen we aanbevolen het gebruik van tracking-URL’s? Hier is waarom: In uw marketing analytics platform , zul je dan in staat zijn om bij te houden hoeveel klikken die URL’s worden steeds, en dus, hoeveel verkeer ze verwijzen naar uw website. En als je closed-loop marketing , zult u in staat om leads en klanten toe te schrijven aan die specifieke Facebook inspanningen. Pretty zoet, toch?

Naast uw bottom-line statistieken, moet u ook een duik nemen in uw pagina Facebook Insights , zodat je Facebook-specifieke betrokkenheid metrics kunnen volgen. Hier zult u in staat om dingen zoals de demografie van je fans en te analyseren (als u meer dan 30 Likes) de demografie van de mensen die daadwerkelijk bezig bent met uw pagina. U krijgt ook inzicht in hoe mensen zijn interactie met verschillende berichten op uw pagina – die u kunt gebruiken om uw Facebook-content strategie te wijzigen om meer van wat werkt publiceren, en minder van wat niet het geval is.

U kunt uw Facebook Insights via de tab aan de bovenkant van de pagina.

19) Probeer wat Facebook reclame voor het versterken wat werkt. 

Nu dat je weet wat voor u werkt op Facebook, kan het zinvol zijn voor u om wat extra oomph achter berichten die je kent resoneren met uw doelgroep te zetten.

Aanbrengen van een beetje van uw budget in Facebook advertenties kunnen een lange weg te gaan – vooral als je het maken van data-gedreven beslissingen. Meer informatie over de aard van de Facebook-advertenties beschikbaar zijn en wat maakt een succesvolle Facebook advertentie in deze blog post .

Welke andere tips heb je voor het opzetten van top-notch Facebook-pagina’s? Deel uw ideeën met ons in de comments!

Noot van de redactie: Dit bericht is oorspronkelijk gepubliceerd in december 2013 en is bijgewerkt voor versheid, nauwkeurigheid en volledigheid.

onze gratis facebook bedrijfspagina tips