Aan de slag met Facebook Business Manager

Hipmarketing Geen categorie, Social media marketing 0 Comments

Wat is de Facebook Business Manager.

De Business Manager van Facebook is een handige tool als je met meerdere personen, verschillende advertentieaccounts of Facebookpagina’s beheert.

Hoe werkt de Business Manager?

Er heerst vaak onduidelijkheid over de manier waarop de Facebook Business Manager kan worden ingezet. De Business Manager is dé oplossing voor adverteerders of organisaties waar medewerkers met verschillende rollen samenwerken aan advertentieaccounts of pagina’s. De Business Manager zorgt ervoor dat je accounts of pagina’s kunt organiseren en efficiënter kunt werken. Er is geen algemene inlog nodig, maar iedereen kan met zijn eigen Facebookprofiel met de Business Manager werken. Wil je werk en privé graag gescheiden houden? Maak dan een Facebookprofiel aan met je zakelijke e-mailadres.

1. Een Business Manager aanmaken

Voor je van start gaat, zul je eerst een Business Manager aan moeten maken. Dit kan je eenvoudig doen via Facebook for business. Klik op ‘account maken’, en maak vervolgens het account aan. Vul eerst de naam van het bedrijf in en koppel vervolgens je Facebookprofiel aan de pagina.

2. Voeg een pagina of advertentieaccount toe

Als je nog geen pagina hebt voor Business Manager, dan moet je eerst een pagina of advertentieaccount aanmaken. Dit kun je doen door in het menu te klikken op ‘nieuwe toevoegen’. Vervolgens kun je een pagina of een advertentieaccount aanmaken en toevoegen.

FB 1

3. Claim een pagina of advertentieaccount

Nu je beschikt over een advertentieaccount of pagina, moet je deze eerst claimen. Wil je een pagina claimen? Klik dan op ‘pagina’ en voer de url van de Facebookpagina in. Klik vervolgens op ‘pagina vastleggen’. Een advertentieaccount kun je claimen door de business-ID in te voeren die in delinksource staat.

FB 2

Het is van groot belang dat je alleen de pagina’s of advertentieaccounts die je in eigen beheer hebt op deze manier claimt. Advertentieaccounts of pagina’s die je van adverteerders beheert, dienen adverteerders zelf te claimen via de Business Manager. In tegenstelling tot het claimen van een account of pagina, moet je toegang vragen tot het account van de adverteerder. Deze stap is essentieel. Doe je dit niet, dan wordt de verkeerde organisatie beheerder.

4. Voeg Instagram toe aan je Business Manager

Adverteren via Instagram is al een tijd beschikbaar. Daarom is het ook zaak om je Instagram-account te koppelen aan de Business Manager. Dit kun je doen door via ‘bedrijfsinstellingen’ naar ‘Instagram-accounts’ te gaan. Vervolgens kun je klikken op ‘nieuw Instagram-account claimen’. Log in met het Instagram-account om het te koppelen.

Hulp nodig?

neem dan contact met ons op via het onderstaand contact formulier.

Uw naam

Uw e-mail

Uw bericht