Adverteren op Facebook waar begin je

Hipmarketing Facebook 0 Comments

Adverteren op Facebook hoe doe ik dat?

Veel mensen en bedrijven zetten dit nog niet goed in,

in dit artikel geven we je de handvaten om goed op weg te kunnen met een duidelijke strategie.

Facebook in een inbound marketing-strategie

Inbound marketing verdeelt de customer journey in vier fases. Het aantrekken van bezoekers naar je site, conversie naar leads op diezelfde website, van leads naar klanten en klanten behouden. Facebook is in elk van deze fases goed inzetbaar.

Bepaal je doelgroep

Als je wilt starten, doe je er goed aan eerst en vooral met je doelgroep aan de slag te gaan. Facebook biedt daarvoor een aantal tools die je inzicht geven in hoe die doelgroep op Facebook is vertegenwoordigd. Je kunt zelfs een bestaande doelgroep uploaden, waarbij Facebook dan soortgelijke profielen zoekt (look-a-like audiences). Zo leer je hoeveel potentie er in de Facebook-community voor jouw merk zit. Dat is een belangrijke eerste stap.

Begin met een klein budget

Het leuke van Facebook is dat je ook met een klein budget al veel kunt bereiken. Sybren legt uit hoe een campagne voor één euro werkt en hoe je begint met een campagne voor een beperkt budget. Dus, hoe zet je 150 euro per maand optimaal in? Eén tip springt eruit: wil je likes opbouwen, zorg dan dat je echt potentiële fans bereikt. Dat zijn bijvoorbeeld de bezoekers van je website die je in Facebook uitstekend kunt targetten met de custom audience pixel.

Facebook leads

Er was lange tijd kritiek dat het lastig is om leads te genereren op mobiel. Daar heeft Facebook iets aan gedaan met een nieuw type advertentie, speciaal voor het genereren van leads op mobiel: lead ads. Je maakt niet alleen de advertentie, maar ook de landingspagina en het formulier binnen Facebook. Sybren heeft er al mee getest, en met succes. Op zijn blog vind je trouwens een handig stappenplan voor het adverteren met Facebook lead ads.

Illustratie intro met dank aan Fotolia.

Bron:Paul Neuteboom