Bepaal zelf de beste zoekwoorden

Hipmarketing Content marketing 0 Comments

Bepaal zelf de beste zoekwoorden

Vaak gaat dit nog wel eens mis daarom hier een hanige uitleg, waar je rekening mee moet houden als je dit zelf wil gaan doen.

De KEI, Keyword Effectiveness Index, is een rekenmanier om de beste zoekwoorden te vinden. Het gaat er namelijk bij zoekwoorden (keywords) om dat:
1.    er vaak op wordt gezocht
2.    er weinig webpagina’s over zijn
3.    er geen grote concurrenten zijn voor dat keyword,
om te kunnen scoren in Google.

Vooral gevorderde SEO-ers en internet marketeers gebruiken de KEI vaak. Maar zelf kun je dat ook. Je moet alleen weten waar je de cijfers vandaag haalt en wat je precies moet uitrekenen.

Het principe van de Keyword Effectiveness Index is:

Het aantal zoekopdrachten (uit Adwords Keyword Tool) gedeeld door het aantal resultaten (Hits in Google).

Het aantal zoekopdrachten haal je uit de Keyword Adwords Tool van Google. Het aantal resultaten staat gewoon bij elke zoekopdracht die je geeft in Google. Om het te verduidelijken staat hieronder een presentatie, waarin je op je gemak kunt lezen hoe het werkt.