Facebook test persoonlijke winkelassistent

Hipmarketing Geen categorie 0 Comments

Facebook is een pilot gestart met een persoonlijke assistent binnen zijn Messenger-dienst. De assistent onder de naam M kan taken vervullen en informatie opzoeken voor de gebruiker van het sociale medium. Dat laat David Marcus, vice president van Messenger, weten in een blog.

Gebruikers kunnen M verschillende opdracht geven, waarna de dienst aan de slag gaat. “M kan daadwerkelijk taken namens de consument vervullen”, aldus Marcus. “Het kan bijvoorbeeld producten kopen, cadeaus afleveren bij dierbaren, restaurants reserveren en afspraken inplannen.” Wanneer het sociale medium de dienst daadwerkelijk lanceert, is nog niet bekend.

M maakt net als Apple’s Sire gebruik van artifical intelligence, die zijn geval wordt gemonitord door Facebook-werknemers. Hoewel Facebook de rest van de technologische details voor zich houdt, ligt het voor de hand dat de dienst informatie put uit de interesses en gelikete posts van gebruikers en de locaties waar ze hebben ingecheckt.

Facebook kan met M volgens Venture Beat uiteindelijk ook zijn zoekmachine Facebook Search nadrukkelijker op de kaart zetten. Facebook Search handelt dagelijks anderhalf miljard zoekopdrachten af, stelde ceo Mark Zuckerberg eerder.