Facebook veroudert niet

Hipmarketing Facebook 0 Comments

Facebook generation Y blijft het massaal gebruiken.

Zeker in de beeldvorming lijkt het wel alsof Facebook een deel van z’n hipster-factor verloren heeft, en ‘nieuwkomers’ als Instagram en Snapchat de markt aan het veroveren zijn. Dat eerste kan kloppen: een product dat bijna 100 procent van de markt heeft, kan moeilijk nog ‘hipster’ genoemd worden.

Maar dat Facebook minder gebruikt wordt bij generation Y, dat klopt eigenlijk echt niet, merkt Kurt Wagner van Re/Code terecht op. De nieuwste studie van comScore, dat alles dat rond social mediagebruik draait bijhoudt, toont aan dat ze nog altijd keihard aan het gaan zijn.

Want in een tabel van zowel penetratie bij de 18-34-jarige gebruikers als het aantal minuten dat ze per maand spenderen, zit Facebook nog extreem ver boven de rest. Gemiddeld zit generation Y nu dus meer dan 1.000 minuten per maand op Facebook. De grootste concurrent op dat vlak is Snapchat, dat boven de 400 minuten zit.

Qua penetratie een nog extremer verhaal: ongeveer alle jonge Amerikanen zitten dus op Facebook. Iets meer dan de helft zit ook op Instagram, Twitter en LinkedIn. Google + scoort nog verrassend hoog, met 45 procent.

Bron:Newsmonkey.