Google Shopping wat gaat er veranderen

Hipmarketing Google 0 Comments

GTIN’s worden verplicht in Google Shopping

Er komt een belangrijke aanpassing aan binnen het Google Shopping kanaal.
Na 16 mei worden de vereisten betreft GTIN’s (Global Trade Item Numbers) in Google Shopping strenger. GTIN’s zijn 8-, 12-, 13- of 14-cijferig nummers die dienen als productcodes. In Nederland is dat een 13-cijferig nummer genaamd EAN of GTIN-13. Het GTIN kenmerk wordt na 16 mei een vereist kenmerk voor alle producten waar GTIN’s voor beschikbaar zijn. Google meldt dat ze de GTIN’s-vereisten hebben ingevoerd zodat ze uw producten kunnen herkennen en gebruikers zo volledig mogelijke informatie kunnen bieden.

Als u het vereiste GTIN kenmerk voor een product niet invoert, wordt dat betreffende product mogelijk niet langer weergegeven in Google Shopping. Er gelden enkele uitzonderingen voor het invoeren van GTIN’s, bijvoorbeeld voor handgemaakte en op bestelling gemaakte producten. Als dit soort producten geen GTIN hebben, moet bij ‘id bestaat’ [identifier exists] de waarde FALSE opgeven worden om aan te geven dat er geen GTIN beschikbaar is.

Google geeft aan dat de GTIN’s-vereisten de volgende gunstige gevolgen kan hebben voor de prestaties van uw advertenties:

– Met de GTIN’s worden uw producten aan meer potentiële klanten getoond.
– Google kan uw producten aan de meest relevante en meest geïnteresseerde gebruikers tonen voor een hoger conversiepercentage.
– GTIN’s bieden ook verbeterde productinformatie op Google.com en andere platforms, zoals winkelen op YouTube en producten zoeken op mobiele apparaten.

Voor een overzicht van alle kenmerkvereisten:
https://support.google.com/merchants/answer/1344057

Bron:Nochi.