Keyword onderzoek: een belangrijk onderdeel van SEO en content marketing

Hipmarketing Content marketing 0 Comments

Keyword onderzoek hoe en waarom:

Stel je voor dat je in een auditorium, met uitzicht op een groot publiek van uw beste klanten. Je bent klaar om hen te spreken.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar er is slechts één voorwaarde: Zodra u uw eerste zin af te maken, kunnen mensen beslissen om binnen te blijven en te luisteren naar de rest van uw toespraak – of opstaan ​​en vertrekken.

Wat ga je ze vertellen in die cruciale eerste momenten?

Dit is een dilemma elke ondernemer, blogger en content producer agonizes over elke dag. Een bezoeker van uw website beslist binnen een paar seconden als ze gaat om te blijven en te verkennen of te laten voor een andere bestemming.

Tenzij uw inhoud zorgvuldig wordt gepland en op meesterlijke wijze vervaardigd op basis van een diepe en intieme inzicht in de behoeften van uw doelgroep, zal uw SEO-initiatieven waarschijnlijk mislukken of presteren. Keyword onderzoek en analyse is een van de meest kritische elementen van uw inhoud voorbereiding, planning en productie.

Belangrijke vragen om hier te overwegen zijn:

Hoe ga je te koppelen SEO en keyword analyse om content marketing?
Hoe doe je content die uw prospects onweerstaanbaar vindt produceren?
Hoe kun je uit te breiden, te groeien en te consolideren uw rendement met een intelligente content strategie?
Dit zijn vragen die we zullen pakken in deze kolom.

Hoe kunt u uw verhaal te vertellen
In een van mijn meest populaire berichten op content marketing en SEO, ik wijzen op de belangrijke rol van een effectieve content marketing:

Vertel verhalen die mensen interessant vinden.

Maar hoe kun je weten wat ze zullen reageren?

U kunt uw ogen en oren open te houden en te observeren wat er gebeurt in uw niche – maar dat kost tijd, en je zult alleen scant een klein segment van uw markt.

U kunt formele onderzoeken van klanten en prospects te voeren – al is er altijd een risico kunnen ze je te misleiden, om verschillende redenen.

Of u kunt gebruik maken van een zeer betrouwbare tool: zoekmachines!

Mensen typen query’s in het zoekvak die voor hen van belang. Als je tools zoals Google Trends, Google Predictive Search, Google Zoekwoordplanner en KeywordTool.io kunnen gebruiken om deze rijke schat aan trefwoord data mijne en identificeren van patronen, zul je al snel een vrij goed idee van wat je publiek wil.

U kunt gebruik maken van zoekmachines om erachter te komen wat mensen zorgen baart, wat hen interesseert, welke problemen ze willen opgelost en welke verlangens ze dromen van het hebben voldaan.

Weet wat je mensen willen
Tenzij je keyword research en analyse te betrekken als een onderdeel van uw SEO inhoud voorbereiding en planning, je bent je wielen spinnen. Met sterke trefwoord data, kunt u beter te communiceren, prioriteren uw SEO inhoud in overeenstemming met de eisen van uw markt en bezoekers te gaan dieper om te zetten in kopers met minder tijd, moeite en kosten.

Weten uw klanten is de sleutel hier. Uw zoekwoord onderzoek moet helpen verlichten wat ze willen en waarom ze willen en nodig hebben. Van daaruit kunt u bepalen hoe uw product helpt hen hun problemen op te lossen en hun doelen te bereiken.

Deze kennis helpt u bij het strategisch plannen van uw content marketing en brengt een aantal voordelen voor uw bedrijf.

1. Beter inzicht in uw klanten
Wanneer uw inhoud lijkt te zijn hun stemloze vragen op magische wijze te beantwoorden, bezoekers die op uw website via zoekmachines zal zeer onder de indruk zijn.

Keyword onderzoek en analyse helpt u om uw potentiële klanten te begrijpen. welke problemen ze willen opgelost, wat ze verwachten te vinden op een bestemming website en ga zo maar door – door te weten welke zoektermen ze gebruiken om uw product of dienst aanbod vinden, u inzicht in hun behoeften en verlangens te krijgen.

Door de herziening van de zoekwoorden die zoekers gebruiken – en nauw analyseren van de zoekresultaten die de oppervlakte voor deze zoekwoorden – je kunt zien, met een redelijke nauwkeurigheid, waarbij een zoeker op de besluitvorming continuüm die eindigt in het sluiten van een verkoop.

Bijvoorbeeld, als u een website van het hotel lopen, dan een bezoeker die op uw site te krijgen via een zoekopdracht op generieke of algemene termen (zoals “Noorwegen vakantie”) is minder kans op een kamer dan iemand die actief is meer specifieke vragen te boeken (zoals ” budget hotel in Oslo “of” Oslo hotel vacature 15 maart “).

Dus, als u een aanzienlijke hoeveelheid verkeer van bezoekers zoeken op deze generieke termen zijn ontvangen, wilt u misschien overwegen het creëren en optimaliseren van content die beter spreekt tot hun behoeften en is bedoeld om hen verder in de sales funnel verplaatsen.

Als uw inhoud is ontworpen om de gebruiker intentie te passen, zul je aandacht direct te grijpen – en bewaar het voor zo lang als u voldoet aan onuitgesproken behoeften van uw bezoeker.

2. Communiceer effectiever
Een ander voordeel van keyword research en analyse is dat uw communicatie effectiever, doelgericht en specifiek zal zijn. Uw inhoud kan worden gemaakt op een zodanige wijze dat een lezer intuïtief voelt dat je “hun taal te spreken.”

Je ontwikkelt empathie gemakkelijker. U sluit dieper. Engage met meer oprechtheid. Overtuig, onderwijzen, informeren en begeleiden meer zinvol. En dit alles gebeurt omdat je de gebruiker waar ze zijn op dit moment en hen leiden naar een bestemming die je weet dat ze willen bereiken voldoen.

Met trefwoord onderzoek, kunt u inhoud die perfect richt uw boodschap tijdens het aantrekkelijk voor bezoekers die gebruik maken van specifieke zoektermen om u te vinden construeren. Elk deel van de inhoud kan individueel worden ontworpen voor een specifieke, duidelijk omschreven segment van uw totale markt te spreken.

Wanneer uw bericht is zo fijn gericht op een specifieke belangengroep of niche publiek, wordt het zeer effectief in het verkrijgen van prospects om te doen wat je wilt. Conversie hoger zijn. Marketing kosten naar beneden gaan.

3. Inhoud Plan gemakkelijker
Sterke keyword research kunt u de juiste prioriteiten content. Het kan uw redactionele kalender te informeren, als je een redelijk idee van wat de inhoud is het meest in trek zult hebben en wanneer het waarschijnlijk de grootste invloed op uw zakelijke doelstellingen te leveren.

Als u zich richten op de juiste zoekwoorden en dienovereenkomstig plannen, zal uw content potentiële klanten te bereiken precies op het moment dat ze beginnen te zoeken.

4. Ga verder dan relevant – zijn onvergetelijk
Veel SEO en content experts raden het creëren van ‘relevante content “voor uw doelgroep zoekwoorden. Maar relevante inhoud is niet meer voldoende; Het is niet ambitieus genoeg. Zoals zoekmachine algoritmen groeien meer geavanceerde en zijn beter in staat om nauwkeurige resultaten oppervlak voor een bepaalde zoekopdracht, zal uw “relevante” content gewoon verdrinken in een zee van andere “relevante” stukken.

In plaats daarvan moet je doel om geweldige content te creëren – het soort dat uw website de uiteindelijke bestemming voor uw publiek maakt. Om te winnen bij SEO, moet je content die verder gaan dan die van uw concurrenten te gaan, vooruitlopend op alle vragen een bezoeker zou kunnen hebben (op basis van de zoekwoorden die ze gebruiken) en die vragen volledig te beantwoorden.

Een uitstekende content strategie zullen de mensen dwingen om u te onthouden. Het is goed voor branding. Anderen kunnen zelfs een link naar uw inhoud; als je geluk hebt, dan heb je een hoge kwaliteit backlinks ontvangen van autoriteit websites in uw niche, waaronder kranten, toonaangevende sites en opinieleiders die het zullen delen op sociale media. Dit alles verbetert uw SEO en rijdt meer vrije verkeer je weg.

5. Combineer creativiteit met data
Veel mensen denken dat het werken met trefwoord data krampen creativiteit in inhoud. Het hoeft niet een of-of keuze. U kunt creatief zijn tijdens het gebruik van zoekgegevens effectief.

De waarheid is, zonder dat de gegevens, loopt u het risico van het verspillen van tijd en geld aan inhoud die zal je niet dichter bij uw zakelijke doelstellingen uit te voeren. Zonder korrelig en gedetailleerde trefwoord data, je bent gewoon een andere persoon met een mening, het verspillen van uw (of uw klant) geld op een riskante gok.

Stop met het nemen van risico en veilig de toekomst van uw bedrijf door het baseren van uw content marketing op vaste zoekgegevens en kennis.

Het implementeren van keyword research in uw bedrijf
Bent u beginnen te zien hoe groot de invloed zoekwoord gerichte inhoud op de verkoop, omzet en winst kan hebben? Als je hebt dit aspect van SEO genegeerd voor een lange tijd, bent u waarschijnlijk schade aan uw bedrijf, het beperken van het potentieel en houdt jezelf terug van het maximaliseren van de omzet.

Met de juiste begeleiding van trefwoorden en een slimme content strategie, zult u in staat om effectiever te communiceren met klanten. Als je weet diepste gedachten uw lezers en kan hun bedoeling intuïtief, is het gemakkelijk om reverse-engineeren dit inzicht, zodat het wordt weerspiegeld in je eigen content.

Door dit te doen drastisch verbetert het niveau van betrokkenheid bij uw doelgroep. Mensen niet meer alleen graag uw inhoud … ze houden. Ze zullen het delen met anderen. En kom terug voor meer van. Ze zijn beïnvloed en geïnformeerd door het. En dit op zijn beurt, verbetert de wisselkoersen, het genereren van meer omzet en hogere winsten.

Hoewel de inhoud is slechts een klein deel van de totale SEO landschap, het is een belangrijk onderdeel. Zorg ervoor dat je het goed!