';

Categorieën

Van Persona naar Persoonlijk

Van Persona naar Persoonlijk

Het potentieel van de Customer Experience

Elke  generatie marketeers jagen op de dezelfde wortel, om rechtstreeks te communiceren met elke klant op een persoonlijke manier. Met andere woorden, hoe kan een bedrijf te leveren gepersonaliseerde en relevante ervaringen, evenals informatie die het gedrag van hun klanten zal veranderen aan beide partijen ten goede komen?

Het dichtst we gepersonaliseerde communicatie zijn gekomen is het verkleinen van de perimeters van onze potentiële publiek in het leven-choice emmers. We zijn begonnen met demografische gegevens en gecombineerd die met psychografische. Sommige merken, zoals Claritas, poging om hun eigen segmentatie categorieën van het publiek de naam “prizm clusters.” Vandaag de dag maken, veel merken personas voor het publiek ze willen gaan maken gewoon. Maar aan het eind van de dag, de meeste organisaties nog steeds niet weet of hebben een relatie met de werkelijke individuele. Tenminste niet op een manier dat maakt het rendabel voor marketing doeleinden.

Merken die uitblinken in personalisatie zal degenen die dat niet doen outsell met 20% volgens onderzoek van Gartner . Bovendien Forrester voorspelt dat in 2020, zal de klant ervaring belangrijker dan de prijs als het gaat om de aankoop en het behoud gewoonten. Consumer-merk relaties gaat drastisch veranderen. Als uw bedrijf een manier om deze veranderende wateren navigeren niet kunt vinden, kunt u pech.

Ga de extra mijl

Laten we beginnen met de offline versie van de persoonlijke ervaring. In mijn mening, het beste bedrijf de uitvoering van dit vanuit operationeel oogpunt is vandaag Starbucks. Dit komt omdat elke bestelling is aangepast aan het individu, met inbegrip van het vragen om uw naam. En zo simpel, maar toch geweldig, want dit is, als u vaak genoeg gaan, de barista zal beginnen om te weten wat voor u te maken voordat u klaar te bestellen.

Weten uw klanten naam als ze lopen in de deur of hun reguliere koffie bestellen voordat ze klaar zijn te bestellen is iets wat elk bedrijf moeten streven. Het verstrekken van de consument een gevoel van belang is, is iets dat niet kan worden vervangen.

The Ritz-Carlton is een ander goed voorbeeld van een merk het leveren van individuele ervaringen. Ze zijn gewijd aan het inspireren meest betekenisvolle reizen van het leven en hun “gouden standaard” aanpak richt zich op hoe een betere service customer engagement.

The Ritz-Carlton heeft elke werknemer bevoegd is om te voldoen aan hun Gold Standards door hen voor een verblijf tot $ 2.000 per gast, per dag om een ​​probleem op te lossen of maak een uitzonderlijke ervaring. Tot op heden heeft het bedrijf meer dan 300.000 verhalen van uitzonderlijke gast ervaringen die mogelijk werden gemaakt door medewerkers gecatalogiseerd.

Een van die voorbeelden is Joshie de giraffe. Een jonge jongen had zijn favoriete speeltje op vertrek van het hotel met zijn gezin achtergelaten. Nadat zijn ouders belde het hotel om te vragen of het terug worden gemaild, het personeel aan de slag gegaan. In plaats van gewoon de knuffel terug te keren, namen ze foto’s van Joshie ontspannen aan het zwembad, genieten van de spa en opknoping uit met vrienden. De foto’s, samen met een brief, vergezeld Joshie in de e-mail terug naar de jongen. De brief legde uit hoeveel de knuffel hield van de extra paar dagen van de vakantie samen met de details van zijn avonturen. Ik kan garanderen dat je die gasten zijn van Ritz-Carlton klanten voor het leven.

Maak gebruik van nieuwe technologie

Voor merken, zal het van cruciaal belang om dit soort boeiende en authentieke persoonlijke ervaringen te creëren met het oog op de klanten die zij hebben te behouden en nieuwe aan te trekken zijn. Om dat te bereiken, zal merken hebben tot ver buiten de statistieken momenteel wordt vandaag gemeten om te gaan. Belangrijke inzichten en een goed begrip van specifieke wensen, gedrag en motivaties van elk individu is van essentieel belang voor merken om te overleven en gedijen in deze nieuwe wereld van de verwachte relevantie.

Een duidelijke indicatie hiervan zijn de analyses in open rates push notificaties. Vorig jaar werden meer dan 140 miljoen push-notificaties naar mobiele apparaten verzonden volgens Leanplum . Van degenen, 73 miljoen waren generieke meldingen. Ze hadden een gemiddelde open rate van 0,09%. Daarentegen werden 69 miljoen op basis van gedrag meldingen verzonden en hun open bedroeg 8%. Het is duidelijk dat de meer persoonlijke en relevante de communicatie, hoe groter de impact.

Grote ervaringen zijn een functie van de operaties. Gezien de technologie van vandaag en de acceptatie van mobiele toepassingen is de mogelijkheid voor de merken verder te gaan dan het duwen eenvoudige meldingen en coupons aangekomen. De mogelijkheid om het gedrag en de ervaring van een specifieke consument op grote schaal te veranderen is nu binnen handbereik voor iedereen die het wil. En dat is hoe organisaties een eenvoudige verkoop kan nemen en een klant voor het leven.

Proximity engagementen zijn de nieuwe business paradigma. Ze kunnen een diepere vorm van affiniteit met het merk te creëren door het verkrijgen van de juiste boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment en op de juiste plaats. Wat betekent dat de trein is klaar om het station te verlaten, en je zou beter op.

Summary
Van Persona naar Persoonlijk
Article Name
Van Persona naar Persoonlijk
Description
Het potentieel van de Customer Experience
Author
Hipmarketing

Over Hipmarketing Mijn naam is Erwin Ruys Ik help je met Online Marketing, Content Marketing, SEO &Social Media Marketing Benieuwd wat ik voor uw bedrijf kan betekenen? Bel dan met 06-34124860 Of stuur mij een mail info@hipmarketing.nl Sinds 2010 gepassioneerde Online Marketeer die gek is van Digital marketing, Zoekmachine marketing, Social media Marketing & Content Marketing. in 2015 heb ik de stap genomen om als freelance mijn eigen bedrijf op te richten.Bij sommige opdrachten werk ik samen met andere personen of organisaties die over vaardigheden beschikken die ik niet heb of hier simpelweg geen tijd voor heb. De visie van hipmarketing is om websites webwinkels beter zichtbaar te maken op internet. Veel bedrijven beschikken wel over een website, maar halen er te weinig voordeel uit. Ik wil start up’s en kleine bedrijven graag helpen om meer uit hun online omgeving te halen tegen zeer scherpe tarieven. Het beste uit uw online omgeving halen is mijn passie, Ik deel graag mijn kennis en ervaring om het online succes van uw onderneming te stimuleren. afhankelijk van u wensen en doelstellingen, ben ik meer als bereid om de mogelijkheden voor u bedrijf te bespreken in een gratis kennismakingsgesprek.