SEO voor je bezoekers

Hipmarketing Google 0 Comments

Betere SEO door focus op bezoekerservaring

Het goed benutten van zoekwoorden waarmee (potentiële) klanten online zoeken is cruciaal voor het succes van organisaties. Hoe selecteer en benut je keywords met de hoogste return on investment (ROI)? Want SEO is volwassen geworden. Oude ‘SEO-trucjes’ en alleen ‘puzzelen met trefwoorden’ volstaat niet meer. Alles draait om de online bezoekerservaring.

Er zijn steeds meer technische hulpmiddelen die helpen om beter gevonden te worden. Wij hebben dit jaar weer een uitgebreide onsite- en offsite-scan gehouden om verbeterpunten op onze site in kaart te brengen. Dat is niet alleen belangrijk voor de indexering van Google, maar ook om de laadtijd van webpagina’s te verlagen. Dat is steeds belangrijker omdat (be)zoekers steeds sneller afhaken als het laden even duurt. Bovendien benut Google de laadtijd ook voor zijn algoritme.

Zo blijft Google de resultaten verfijnen. SEO kan daardoor nooit een afgebakend proces zijn. Het blijft altijd ongoing. En let op: focus ook weer niet alleen op behoeftevervulling van (be)zoekers. Ook je merkpopulariteit telt steeds zwaarder mee voor je vindbaarheid in Google. Je branding moet dus gewoon doorgaan om online succesvol te zijn.

Hulp nodig?

[contact-form-7 404 "Not Found"]