Snapchat opent API voor adverteerders

Hipmarketing Socialmedia 0 Comments

Snapchat opent API voor adverteerders’

Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.

Een API is een technisch bruggetje dat de mediavoorraad van Snapchat kan koppelen aan de targeting-, meet- en distributiemachines van adverteerders en hun bureaus. Dat maakt commerciële boodschapen in de fotodienst mogelijk. Volgens welke specificaties, dat is niet bekend.

De bouw van een geautomatiseerd systeem voor adverteerders zou voldoen aan een grote vraag uit de markt en voor Snapchat een substantiële nieuwe bron van inkomsten betekenen. Het bedrijf doet reclamedeals nu met de hand. Daardoor kunnen de verdiensten per campagne wel hoger liggen, maar het aantal volumes is verwaarloosbaar in verhouding tot de potentie.

Digiday schrijft over de technische vernieuwing die Snapchat ergens in 2016 willen publiceren. Een bron van Business Insider noemt dit bericht deels waar, maar gaat niet in op de nuances.

Sinds Instagram afgelopen najaar zijn API vrijgaf aan adverteerders en bureaus stromen de reclame-euro’s binnen, melden bureaus. Bij de publicatie van de kwartaalcijfers van Facebook op 27 januari zal blijken hoe groot die nieuwe geldstroom is.

Snapchat heeft het geld niet acuut nodig om het bedrijf draaiend te houden. Afgelopen twaalf maanden directeur Evan Spiegel het 800 miljoen dollar venture capital op in twee ronden.

Bron: Erwin Boogert