websiteverlaters veranderen in converterende bezoekers

Hipmarketing Google 0 Comments

websiteverlaters veranderen in converterende bezoekers

Misschien frustreert het je te zien dat zoveel van jouw bezoekers online aan het ‘shoppen’ zijn. Er zijn vaak meerdere websitebezoeken nodig alvorens klanten tot een aankoop overgaan. Je kunt deze bezoekers echter ook zien als een kans om meer conversies te genereren!

Door gebruik te maken van remarketinglijsten voor zoekadvertenties en Google Shopping, kun je je campagnes optimaliseren door de biedingen automatisch te verhogen voor deze waardevolle bezoekers.

Wat zijn AdWords remarketinglijsten voor zoekadvertenties?

Door remarketinglijsten toe te passen op zoekadvertenties of Google Shopping, kun je je zichtbaarheid verbeteren voor mensen die jouw website eerder hebben bezocht. Dit kunnen zowel geconverteerde als niet-geconverteerde bezoekers zijn.

Wanneer bezoekers die aan deze lijst zijn toegevoegd opnieuw in Google zoeken naar producten of diensten die jij aanbiedt, kun je hierop hoger bieden. Zo ben je op een hogere positie zichtbaar. Dit doe je door in je campagne een bodaanpassing in te stellen voor deze doelgroep, zodat de CPC automatisch wordt verhoogd met het door jou ingestelde percentage.

Dit betreft dus een vorm van remarketing waarbij de bezoeker zelf actief moet zoeken naar wat jij aanbiedt en geen remarketing zoals in het display netwerk kan worden toegepast.

Waarom zou je het willen inzetten?

Bezoekers aan je website hebben al interesse getoond in jouw producten of diensten. Zij zijn al bekend met jouw bedrijf of hebben op zijn minst je naam gezien. Extra waardevol dus!

Gebruiken deze personen na het verlaten van je website nogmaals een relevante zoekterm in Google, dan wil je extra goed zichtbaar zijn om ze weer naar jouw website te leiden en niet naar de concurrent.

Onze praktijkervaring leert dat bezoekers van deze lijst een hogere CTR, hogere conversieratio’s en betere ROI laten zien dan je AdWords-accountgemiddelde.

Wat kun je verwachten?

Voor onze klanten hebben wij remarketing voor zoekadvertenties en Google Shopping toegepast op websites van verschillende groottes en in diverse branches. De algemene conclusie is dat deze techniek kan worden toegepast op ieder soort website, m.u.v. websites binnen gevoelige categorieën.

Wij zien hierbij flink hogere doorklikratio’s, doordat de gemiddelde positie hoger is èn deze mensen jouw bedrijf al kennen. De CPC’s liggen uiteraard wel hoger dan de gemiddelde CPC over het hele account, maar door de hogere conversieratio’s voor deze doelgroep liggen de uiteindelijke kosten per conversie binnen de betreffende remarketingdoelgroep lager.

remarketing doelgroep

Hoe kun je hiermee zelf aan de slag gaan?

Maak allereerst een doelgroep “alle bezoekers” aan. Als je deze lijst vervolgens toevoegt aan je campagnes en de targeting op “alleen bieden” instelt, blijven je advertenties zichtbaar volgens je huidige instellingen, maar pas je daarnaast de bodaanpassing toe op de mensen die op je remarketinglijst staan.

Let wel op dat de lijstgrootte minimaal 1.000 moet zijn, voordat de lijst gebruikt kan worden. Wees niet te voorzichtig met het doorvoeren van de bodaanpassingen. Wil je resultaat zien, voer dan gerust +100% bodaanpassing door voor deze remarketinglijst.

Wil je het toepassen van remarketinglijsten voor zoekadv

ertenties uitbreiden, dan kun je met verschillende doelgroepen en verschillende bodaanpassingen werken. Denk hierbij aan verschillende lijsten voor winkelwagenverlaters of geconverteerde bezoekers met elk hun eigen bodaanpassing, afhankelijk van hoe waardevol deze bezoekers zijn.

Hulp nodig bij het opzetten van een Remarketing campagne

neem dan vandaag nog contact met ons op.

CONTACT