WINKELRUIT ALS INTERACTIEF MEDIUM

Hipmarketing Standard 0 Comments

WINKELRUIT ALS INTERACTIEF MEDIUM

Het allernieuwste op het gebied van interactief adverteren is het adverteren op winkelruiten. WindowSketch projecteert interactieve advertenties op winkelruiten.

Voor deze advertentiemethode worden de ruiten voorzien van een speciale zonwerende folie. Deze houdt het zonlicht tegen en maakt projectie mogelijk. Terwijl de klant op straat de advertentie bekijkt, wordt via camerabeelden real-time de kaaklijn, ogen, oren en mond geanalyseerd. Aan de hand hiervan worden de leeftijd en geslacht van de kijker bepaald. Vervolgens wordt er, d.m.v. digital signage, razendsnel een advertentie/aanbieding op de winkelruit getoond, die aansluit bij het profiel van de consument voor de ruit of de etalage.

Het aanbod kan worden afgestemd op de actualiteit (bijv. producten met een uiterste houdbaarheid), het is 24/7 inzetbaar en inhaken op weersomstandigheden of feestdagen kan natuurlijk ook. Wij verwachten een bijna social media-achtige aanpak en invulling. Daarnaast zal dit project wellicht ook een nieuwe kijk bieden op ‘de ideale lay out’. Wat VLAM betreft, ook vanuit die optiek, een interessante ontwikkeling.

Of dit medium aan de (verkoop)verwachtingen gaat voldoen zal blijken, deze zomer staat er een pilotproject op het programma.

Bron:Frank News

Auteur:JOSEPHINE OOMEN