Zoekwoorden onderzoek

Hipmarketing Geen categorie 0 Comments

Een zoekwoorden onderzoek en waarom dit zo belangrijk is:

Maar al te vaak krijg ik de vraag van klanten waarom word ik niet gevonden

in de zoekmachines.

Mijn antwoord is dan altijd waarop wilt u gevonden worden heeft u zoekwoorden onderzoek laten doen of zelf gedaan

en staan deze woorden in de text van de website/webwinkel.

Dan komt vaak de welbekende aap uit de mouw hmmm een zoekwoorden lijstje nooit van gehoord

daar gaat het dus mis helaas.

Wat is een zoekwoorden onderzoek:

Zoekwoorden zijn de basis voor je Seo plan,

het onderzoeken hiervan vormt een belangrijke basis voor je vervolg stappen.

Met een goed onderzoek krijg je meer inzicht in de klanten die misschien wel zoeken op producten die jij verkoopt.Het zou jammer zijn als je dus niet naar boven komt is de zoek resultaten.

Hoe begin je?

  • Brainstormen waar wil je op gevonden worden.
  • Maak een Excel document en zet hier de zoekwoorden in.
  • Bepaal welke woorden nuttig zijn voor jou website/webwinkel.
  • Voeg de zoekwoorden toe aan de Google keyword planner en haal suggesties op.

Het geheim van goed kiezen is dat u niet in alle gevallen de zoekwoorden moet gebruiken waar heel veel  op gezocht wordt. Dergelijke zoekwoorden, zoals bijv auto kopen zijn vaak zeer concurrerend. Besef goed dat vrijwel alleen maar geklikt wordt op de eerste vijf zoekresultaten. Alleen als u op alle Seo onderdelen beter scoort dan concurrerende websites maakt u kans om bezoekers naar uw website te krijgen. Wees realistisch en vraag u af of dat mogelijk is. Bovendien krijgt u bij dergelijke algemene zoekwoorden ook veel bezoekers die eigenlijk naar iets anders op zoek zijn. Het is daarom belangrijk om in dergelijke situaties combinaties van zoekwoorden te kiezen uit het zoekwoorden onderzoek die zowel een goed zoekvolume hebben, maar ook de beste kansen bieden om de juiste bezoeker op de site te krijgen.

SUCCES!

Zoekwoorden onderzoek uitbesteden?

vanaf €30,00 ex btw help ik u graag met een zoekwoorden onderzoek voor uw onderneming.

 

Uw naam

Uw e-mail

Uw bericht